Een (sociaal) duwtje in de rug voor Europ Assistance, dankzij de paragliding power van Tom de Dorlodot & Red Bull.
Een gekke giveaway voor social uitwerken? Graag! Als digital creative agency klinkt dat als muziek in de oren. Maar wat als Tom de Dorlodot, wereldreiziger en avonturier, zelf spontaan een professionele paraglide trip voorstelt? Nog beter!
Traffic - Blogartikels van Europ Assistance in samenwerking met Tom de Dorlodot
Awareness - Samenwerking met Tom in de kijker zetten en naamsbekendheid vergroten/creëren in België
Product - Tom promoten als ambassadeur voor extreme sporten/ de sportverzekering van Europ Assistance
Europ Assistance, één van de belangrijkste verzekeringsmaatschappijen in ons land, werkt al 10 jaar lang samen met Tom. Hij hielp zelfs de meest uitgebreide reisverzekering voor je sportvakantie uitwerken, maar wie in godsnaam is Tom? Inderdaad, in Wallonië is deze man een waar fenomeen, maar Vlaanderen had duidelijk eerst nog een introductie nodig.
Verwijzend naar de interessante blogartikels vol tips & tricks, reisinspiratie en extreme sporten, stelden we Tom voor via verschillende social posts: de volgers leren Tom kennen en er wordt traffic naar de blogartikels van Europ Assistance gegenereerd. Met “Typisch Tom” wekken we de indruk dat je Tom eigenlijk al zou moeten kennen, shame on you ;-)
“Tag je bestie voor een etentje met twee, een shoppingbon of inkomticket te winnen?” *Geeuw*: onze giveaway was voor de durvers, gelijktijdig gelanceerd, zowel op de Instagram van Europ Assistance en die van Tom de Dorlodot. De prijs? Een paraglidevlucht!
We gebruikten gelijklopend twee soorten formats, om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Red Bull is één van de belangrijkste sponsors van Tom, dus hen in het verhaal betrekken was een no-brainer. Ze deelden enthousiast de giveaway van Tom in hun Instagramfeed en linkten door naar een interessant artikel over zijn favoriete idyllische paraglidingspots.
Resultaat: meer dan 1000 benieuwde volgers die doorklikten naar het artikel. In ruil nemen we Red Bull met plezier mee op de winnaarsvluchten en garanderen we product placement in de aftermovie.
Kiezen voor ‘Sport’ van Europ Assistance is je grenzen verleggen, daarom vroegen we de volgers om de grootste angsthazen te taggen onder het mom van “je durft niet!”
Hierbij kozen we bewust voor Instagram Reels, omdat we duidelijk merkten dat die ons een pak meer organisch bereik geven. Bewijs bij de run-up content over Tom: 188.206 bereik in vergelijking met 87.815 op de gewone feedpost.
De aankondiging van de gelukkige winnaars wordt de ultieme climax: Tom doet dit zelf, live in de lucht, tijdens één van zijn wekelijkse paraglide uitjes.
Ben jij ook een durver? Waag een sprong met Superkraft! Contacteer ons en ontdek hoe wij jullie kunnen helpen!
Ons kantoor
Ferdinand Lousbergskaai 106/20
9000 Gent
België
hello@superkraft.be
+32 9 330 07 33