Stel je even voor dat je een iconisch wasmerk hebt dat in het collectieve geheugen van Gen X en Gen Y zit, maar je bij Gen Z geen belletje doet rinkelen. Stel je ook dan ook nog eens voor dat jouw iconische merk zo graag op de radar van Gen-Z terecht wil komen dat je bereid bent om rumour around the brand te creëren…
We contacteerden bekende gezichten én foodies Mathieu Terryn en Bockie de Repper en spraken hen over hun foodfestival Drip. Het festival brengt een ode aan hamburgers en fastfood van niveau.
We creëerden een concept op maat van zowel Drip als Dash: ‘Don’t worry about the Drip’. Zodra de bezoekers het festival binnenwandelden, kregen ze een gekleurde T-shirt, een slabbetje met een uitsnijding in de vorm van het Drip logo en een handleiding voor het festival.
De Drip-bezoekers konden zich uitleven door hun hamburgers op de meest zorgeloze manier op te eten en hun saus gewoon te laten druppelen om zo een eetbare print te creëren. Als ze daarna hun T-shirt terug in zijn originele staat willen, kunnen ze Dash Platinum Pods Color gebruiken!
De ‘drip-uitnodiging’ was een geweldig succes! Jongeren morsten, leefden zich uit en smeerden alsof hun leven ervan afhing. Beter nog, ze deelden de ervaring uitgebreid op sociale media. Zowel de momenten waarop ze genoten van de ‘drip’ als de momenten waarop ze hun t-shirt moeiteloos terug schoon kregen kwamen hier aan bod.
Festivalbezoekers daagden elkaar spontaan uit om kans te maken op een jaarvoorraad Dash Platinum Pods Color.
Kranten, online magazines, influencers en zowel nationale als lokale tv-kanalen ontdekten het vreemde festivalgedrag al snel en berichtten er allemaal over.
Daarnaast bracht de ‘Don’t worry about the Drip’ campagne voor Dash speelsheid, dynamiek en onvergetelijke ervaringen naar het festival.
Bereik: 112 732 people
2750 bezoekers
867 bavetten uitgedeeld
572 t-shirts verdeeld
+50 social posts gedeeld
Ook hongerig naar goede resultaten en speelse merkactivatie? Contacteer ons!
Ons kantoor
Ferdinand Lousbergskaai 106/20
9000 Gent
België
hello@superkraft.be
+32 9 330 07 33